Nu kan du bruge privat NemID til digital selvbetjening

Mindre virksomheder kan nu spare tid ved computeren, når de skal indberette til de offentlige myndigheder.
 
Virksomhedsejere, der ejer en enkeltmandsvirksomhed, eller alene kan tegne et iværksætterselskab, anpartsselskab, aktieselskab eller anden virksomhedsform, kan nu bruge deres private NemID til digital selvbetjening på bl.a. Virk og Digital Post frem for et erhvervs-NemID.
 
Unødigt bøvl
– Det er et fint eksempel på, at der stadigt er masser af steder, hvor det offentlige kan gøre det lettere for de mindre virksomheder. Det har virket bøvlet og helt unødvendigt at eksempelvis en helt lille virksomhed eller en iværksætter, der er i gang med at bygge sit firma op fra bunden, har skullet anskaffe sig en ekstra signatur for at administrere oplysninger, som det under alle omstændigheder kun var ham selv, der ville have adgang til, siger direktør i Dansk Håndværk, Morten Frihagen
 
Ud over adgangen til digital indberetning og digital post med privat NemID, bliver det også mere overskueligt at udstede fuldmagter til revisorer og andre rådgivere.
 
Medarbejdersignaturen er stadig relevant i virksomheder, hvor andre end ejeren indberetter til de offentlige digitale selvbetjeningsløsninger.
 
Nulstille kodeord
Venligst indtast din e-mail-adresse. Du får et nyt kodeord via e-mail.