Håndværkere skal lære at smile til kunden

Salg kræver meget mere end reklamer og flotte fotos. Først når kunden henvender sig for at få tilbud eller spørger ind til yderligere arbejde, begynder det egentlige salgsarbejde.
 
Og det kan de fleste virksomheder blive langt bedre til at håndtere.
 
Derfor tilbyder Dansk Håndværk i starten af april et kursus i det salgsarbejde, der skal til for at flytte kunden fra “Måske” til “Ja, det vil vi gerne have gjort”.
 
Lysten til at bestille et arbejde er nemlig meget mere end blot at få et tilbud og en pris på et stykke papir. Det er i høj grad firmaets evne til at beskrive mulighederne, det færdige udseende og glæden ved at få et problem eller forbedring i boligen klaret.
 
Umage, tillid og venlighed
Men det er også noget så simpelt, som at få medarbejderne til at pege på en mangel, og sige “skulle vi ikke tage at lave det, når vi nu er i gang”, når virksomheden alligevel er på besøg hos en kunde. Og så er det den tryghed for et stykke håndværksmæssigt kvalitetsarbejde, som en smilende og dygtig medarbejde står inde for, forklarer Dansk Håndværk.
 
På kurset får Håndværkerne genopfriske salgsteknikker, praktisk salg, forbedring af kundeoplevelsen og mersalg i hverdagen.
 
Oven i det tages der også fat på, hvordan man håndterer vanskelige kunder eller kunder, der har klaget over et eller andet. For med den rigtige håndtering kan en utilfreds kunde i virkeligheden ikke blot gøres til at god kunde – de kan blive en af firmaets bedste ambassadører overfor venner og bekendte.
 
Kurset i salgsarbejde løber over to dage og afholdes den 4. – 5. april. Tilmeldingsfristen er den 5. marts – Du kan læse mere her