Få flere kunder gennem Google

Det hemmelige våben for mange virksomheder indenfor håndværk, byggeri og industri er blevet Google. Derfor har du muligvis hørt om forkortelsen SEO, og jeg ved fra mere end 18 år indenfor internet-verdenen, at der stadig er rigtig meget uudnyttet potentiale i jeres branche. Det er på tide, at Google begynder at skaffe jer nogle flere kunder!


Af Jonathan Løw, iværksætter og stifter af JumpStory

SEO står for ”Search Engine Optimization”, og det handler dybest set om, at alle dine tekster helst skal være skrevet sådan, at Google elsker dem. Det gælder uanset, om det er teksterne på din hjemmeside, på din blog eller på Facebook.

Her i artiklen vil jeg komme med tre tips og tricks fra min hverdag hos JumpStory. Hvis du ikke kender os, så er vi Danmarks førende eksperter, når det kommer til at kombinere dygtige tekstforfattere med kunstig intelligens. Det lyder vældig smart, men det dækker faktisk over, at vi har enormt stor erfaring med at hjælpe virksomheder som jeres med at komme højere op i søgeresultaterne på Google. Du kan derfor finde flere gode tips og få vores hjælp ved at besøge JumpStory.

Tre gyldne råd til topplaceringer på Google


Størrelsen har betydning

Når du skriver artikler til din hjemmeside, så er det vigtigt, at du fokuserer på længden af din artikel. 100 velskrevne, kvalitetsord er bestemt bedre end intet indhold, men for at din SEO-artikel virkelig skal kunne generere trafik, skal du sigte efter minimum 600 ord – eller endnu bedre, 1.000.
Når du skriver dine tekster, er det også vigtigt, at du fokuserer på indholdet. Jo længere din artikel er, jo større chance har du for at gå i dybden med tingene. Ved at skrive dybdegående kvalitetsindhold, har du større chance for at give dine læsere præcis det de leder efter – og dermed også få dem til at blive på din side.
Hvis du enten ikke har tiden, kompetencerne eller lysten til at skrive teksterne, så kan du få hjælp fra JumpStory til at gøre det.

Det hele starter med din titel
Det er ingen hemmelighed, at den vigtigste del af din artikel eller blog, egentlig ikke er selve teksten, men faktisk det der indleder den. Hvis din titel ikke skaber blikfang og stopper folk fra at scrolle, så vil dine søgeord og indholdet i din titel og tekst ikke generere den ønskede trafik eller forbedre din placering på Google.
Overvej alle de artikler der popper op på dine sociale medier eller forsider. Hvor mange af dem læser du egentlig? Chancen er stor for, at du kun stopper ved dem, der rent faktisk har fanget din interesse.
Hvis du vil skrive en artikel der virker, så er du derfor nødt til at finde frem til, hvad dine læsere søger på, og hvad der fanger deres opmærksomhed. Din artikel skal være mest ”klik-værdig” i Googles øjne, hvilket betyder, at du skal komme op med en titel, der skiller sig ud fra mængden, have styr på de såkaldte title-tags og skrive indhold, der er fængende.

Duplikeret indhold – SEO’s fjende
Er du faldet over en rigtig god artikel? Måske har den artikel ligefrem inspireret dig til at skrive din egen? Det er præcis, hvad artikler og blogs skal gøre. De skal åbne op for debat og skabe spændende indhold, der kan hjælpe, vejlede, underholde eller informere andre – ligesom du gerne vil med din artikel.
Men her kommer én af de store faldgruber hos SEO: duplikeret indhold. Selvom en artikel har inspireret dig, så nytter det ikke noget at lave en copy-paste af indholdet fra artiklen. Dit indhold skal nemlig være unikt før Google vil vise dit resultat – og Google vil helst ikke vise det samme resultat flere gange.

Disse tre gyldne råd er gode at huske, når du skal i gang med tekstarbejdet, og for at komme endnu højere op på Google og derigennem få nye kunder i forretningen.

Se mere om JumpStory her