Kunder lægger i stigende grad vægt på bæredygtighed og grøn profil, når de vælger virksomheder og produkter. Derfor skal du fortæller omverdenen om dine resultater og mål. Men at gøre sin virksomhed grøn eller bæredygtig vikles ofte ind i en strøm af teoretiske fakta og komplicerede mål.
Men så kompliceret behøver det ikke at være. Derfor giver vi med dette værktøj inspiration til, hvordan du skridt for skridt kan arbejde hen imod en grønnere virksomhed.
Målet er at din virksomhed kan tydeliggøre “en grøn profil”. Værktøjet hjælper til at identificere, det du har gjort og det du vil gøre samt hjælper dig med at synliggøre din grønne indsats overfor kunderne – altså vise at virksomheden tænker på miljøet.
Det er ikke et redskab til præcise Co2 beregninger, opfyldelse af internationale klimamål eller præcist målbare effekter af dit arbejde for et bedre miljø. Men resultatet er det samme – du gør en indsats for miljøet og viser omverdenen, hvad du gør.
Du finder værktøjets fem dele herunder. Skal du på et senere tidpunkt bruge værktøjet findes det i menuen øverst under punktet “Medlemsfordele => Inspiration til markedsføring”.
Bæredygtig og grøn profil – hold fast i fremtidens kunder
- Kom godt i gang – bryd den grønne profil op i delelementer
– Vi skaber overblik og så opgaverne kan tages en ad gangen - Flere måder at fortælle omverdenen om dine resultater
– Synliggør dine værdier direkte til kunderne, gennem medier og via medarbejdere - Sådan gør du – konkret eksempel
– Hent inspiration til hvordan du viser den grønne profil - Fakta om træ som bæredygtigt materiale samt ide-liste
– Her er alle de gode argumenter du skal fortælle kunden - Værd at vide om klimamål og bæredygtighed
– Hvad betyder alle de mange forkortelser og mode-ord