Få flere kunder ved at bruge tre minutter på at tilføje oplysninger om din virksomhed.
Dansk Håndværk vedligeholder en komplet database, hvor forbrugere kan finde de virksomheder, der er dækket af Dansk Håndværks garantiordning. De kan søge på firmanavn, geografisk område, fagspeciale samt i en tekst, du selv har skrevet om din virksomhed.
Men det er vigtigt, at du selv tilføjer disse oplysninger. Og jo flere fakta du lægger ind, des flere kunder finder din virksomhed. Det tager kun få minutter og det er meget enkelt.
Kender du ikke databasen, så klik først her (åbner i nyt vindue) og søg på en tilfældig virksomhed, der f.eks. fremstiller vinduer. Klik derefter på “se mere” til højre for firmanavnet og læg mærke til alle de oplysninger, der kan tilføjes. Prøv at søge et par tilfældige virksomheder og find en der har tilføjet mange oplysninger – det kan give dig inspiration.
Sådan opretter / retter du i fakta om din virksomhed:
Nedenfor finde du en grundig beskrivelse af, hvordan du lægger oplysninger ind om din egen virksomhed. Det er let, men læg særligt mærke til punkt 4, 7 og 8.
- For at rette i dine egne oplysninger skal du blot logge ind som normalt på Dansk Håndværks netside. Er du allerede logget ind skal du blot klikke i menuen øverst til højre på “Min side”. I billedet på siden har du to muligheder – “Se min profil” og “Ret min profil”.
- Klik på “Ret min profil”
- Udfyld flest mulige af felterne med oplysning om firmanavn, telefonnummer, netside og så videre. Det er vigtigt at du tilføjer en e-mail og din netside, så kunder nemt kan komme videre når de vil læse om din virksomhed eller skrive til dig, for at få et tilbud.
- Indsæt et firmalogo eller foto (f.eks. af virksomhedens facade, bil med logo eller lignende) i feltet “Foto”. Har du ikke et særligt logo eller foto liggende klar, kan du sikkert bruge et fra din netside ved at gå in på den, højreklikke på et foto og sige “gem foto som..” – så ligger det foto på din egen pc, og du kan så lægge det op på din profil.
- Afkryds de relevante geografiske områder, du arbejder i, men lad være med at afkrydse flere end dem – det betyder blot at kunder ringer om opgaver du vil sige nej til. Det vil irritere både dig og kunden på langt sigt.
- Det er vigtigt at de afkrydser alle relevante fagspecialer. Sørg for at få så mange som muligt med – men afkryds ikke flere end du udfører, for det betyder blot at kunder ringer om opgaver, du vil sige nej til – det vil irritere både dig og kunden.
- Det er en rigtigt god ide at indsætte en tekst i beskrivelsen af din virksomhed. Du kan for eksempel kopiere fra de tekster, der ligger på din egen netside. Et godt tip er at bruge de ord, som du gerne vil have kunder til at finde dig med. Det betyder nemlig at kunder også finder dig på de ord, der ikke indgår i oversigten over fagspecialer. Laver du eksempelvis “bordplader” og “køkkenskabe” kan kunden finde dig, hvis du skriver netop de ord et sted i din firmabeskrivelse. Så en liste over særlige specialer kan f.eks. skrives ind i teksten som: “Vi laver blandt andet bordplader, køkkenskabe, bogreoler, gravearbejde og altanrækværk …. “
- VIGTIGT: Husk at klikke på “Gem” nederst på siden. Når siden er gemt, bør du søge dig selv i databasen og kontrollere at alt er korrekt – se oplysningerne igennem og (vigtigt) prøv at klikke på din mail og send en testmail til dig selv, samt prøv at klikke på din netside og konktroller at den åbnes korrekt.
Få mere inspiration – læs også de andre artikler om markedsføring med garantiordningen:
|