Den 12. november får udbud.dk en ny og mere brugervenlig platform, som vil gøre det enklere for små virksomheder at finde og holde sig opdateret på offentlige udbud. Ejere uden et stort team kan nu nemt søge efter, og blive gjort opmærksom på, relevante indkøb fra det offentlige.
Med den nye Udbudsagent kan man oprette en profil og få automatisk besked, når der dukker nye udbud op inden for virksomhedens område. På den måde behøver man ikke længere selv at lede – opgaverne lander direkte i indbakken. Det er en stor fordel for små virksomheder med begrænsede ressourcer til at overvåge udbudslister.
De nye strukturerede indkøbsplaner, som nu kaldes ”forventede indkøb,” giver desuden ejere bedre indsigt i kommende offentlige projekter og hjælper med at planlægge i god tid. Mange statslige og kommunale institutioner deler allerede deres forventede indkøb på udbud.dk, og virksomheder kan oprette en agent, som holder øje med nøgleområder. Funktionen gør, at selv små virksomheder nu kan være på forkant med tilbudsmuligheder og måske endda få en konkurrencefordel i forhold til større aktører.
Udbud.dk er også tilpasset mobilvisning, så det er let at finde udbud og forventede indkøb på farten. Siden gør det muligt at søge i både danske og EU-baserede udbud på tværs af sektorer, hvad enten der er tale om byggeprojekter, leverancer eller konsulentopgaver. Virksomheder, der ønsker at gemme søgninger og bruge Udbudsagenten, skal logge ind med MitID Erhverv – eller privat MitID, hvis man driver en enkeltmandsvirksomhed eller blot ønsker hurtig adgang.
Man kan læse mere om de nye muligheder her.
Man kan finde selve udbudsportalen her.