Når du skal ansætte din første medarbejder, betyder det at du påtager dig nogle administrative og juridiske forpligtelser.
For at gøre det overskueligt og let for dig, har Dansk Håndværk og 3F i fællesskab lavet en guide, der hjælper dig igennem processen, så du og dine medarbejdere får en god start på samarbejdet.
Guiden giver dig et overblik og links til de relevante dokumenter og hjemmesider. Den tager udgangspunkt i Bygge – og Anlægsoverenskomsten og henvender sig fortrinsvis til ansættelse af timelønnede medarbejdere.
Det er vigtigt, at du har styr på de administrative, juridiske og overenskomstmæssige regler – både fordi det gør det nemmere for dig – men også for at undgå eventuelle sager.
Husk: Er du i tvivl, er du altid velkommen til at rette henvendelse til Dansk Håndværk på telefon 32630470. Og i situationer, der omhandler graviditet, orlov, personer med handicap eller opsigelser og lignende bør du altid kontakte Dansk Håndværk for rådgivning.