Er du tømrer, murer eller tilhører du en anden gruppe af håndværksvirksomheder, der støder på asbest på jobbet? Så bør du seriøst overveje en asbestautorisation – for autorisationskravet rammer mange flere, end først antaget.
Er du omfattet af autorisationskrav, hvilket i høj grad afhænger af de arbejder, du udfører, kan du løbe ind i problemer fra 1. januar, hvis du ikke har din autorisation på plads.
Kom til gratis informationsmøde om asbestautorisation
Byggeriets Kvalitetskontrol er godkendt kontrolinstans for Sikkerhedsstyrelsen på asbestområdet. I samarbejde med Dansk Håndværk inviteres medlemsvirksomheder i Dansk Håndværk til fyraftensmøde om autorisationsordningen mange steder rundt om i landet i november og december, hvor du kan høre mere om:
- Asbest og autorisationen generelt
- Hvad kræves der, for at du kan søge autorisation?
- Hvordan er processen – fra nu – og til din autorisation er i hus?
- Det er ikke så bøvlet, som du tror – hvad kræves der for at opretholde en autorisation – og hvad gør vi, for at gøre det nemt for dig?
- Hvad er et Kvalitetsledelsessystem (KLS), og hvordan arbejder man med det i det daglige, når man er autoriseret?
- Hvad koster det at få autorisation?
- Hvad er fordelene ved at være autoriseret? (Markedet – sikkerhed – kvalitet)
- Hvordan tager man prøver af asbest?
Deltagelse er gratis. Der er udbudt et begrænset antal pladser hvert sted af hensyn til lokalernes maksimale kapacitet, så meld dig til nu, hvis du vil være sikker på en plads.
Tilmeld dig til infomøde her
Hold dig orienteret på dhv.dk/asbestsvar