Hvad betyder noget for dig når du skal vælge bank, destination til sommerferien eller en restaurant til lørdag aften?
I Dansk Håndværk tør vi godt vove den påstand, at anbefalinger og anmeldelser fra venner og familie, ofte spiller en rolle. Det samme gør sig gældende når dine kunder vælger håndværker.
Prøv at sætte dig i forbrugerens sted:
Når Hr. Madsen skal vælge en håndværker, vil han med god sandsynlig kontakte den samme som naboen har været meget tilfreds med, eller den håndværker som får varme anbefalinger på fx Trust Pilot eller Facebook.
Håndværk er en tillidssag, og man inviterer som forbruger sin håndværker ind på sin private grund, ind i sit hjem.
Ved at vise dine anbefalinger skiller du dig ud fra mængden, og er ikke bare ”nummer 4 på listen”, men i stedet håndværkeren der med dine kunders omtale ”kom til tiden, holdt hvad han lovede og gjorde et flot stykke arbejde”.
Bed dine tilfredse kunder om en anmeldelse/omtale, og brug det fx:
- I din markedsføring,
- På dine tilbud til kunderne
- På sociale medier
- På din bil
Kun din fantasi sætter grænser!
Anmeldelser af dine services giver høj troværdighed, for vi lytter gerne til hvad andre siger.
Du kan også give dine kunder muligheden for at give dig flotte ord med på vejen på fx Facebook, Trustpilot eller Google MyBusiness – det er nemlig helt i orden at bede tilfredse kunder om en digital omtale.