Kursus: Gør din virksomhed uundværlig – og flyt fokus fra prisen
Hvor meget skiller dit firmas profil sig egentlig ud fra andre håndværksvirksomheder?
Hvorfor er det ikke altid godt at ”kunne det hele”, og hvorfor er fravalg vigtigere end tilvalg?
Hvis man sammenligner håndværksvirksomhedernes profiler på nettet eller får ejerne til at beskrive fordelene ved at vælge lige netop hans virksomhed, så er det i 80% af tilfældene de samme ting, som der slås på:
”Vi leverer klassisk kvalitetshåndværk.”
”Vi har mange års erfaring.”
”Vi løser alle typer af opgaver.”
”For os er dialog med kunderne afgørende.”
”Vi baserer et samarbejde på ansvarlighed og ærlighed.”
Osv. osv.
Det handler om at gøre sig uundværlig
Men hvis alle fortæller den samme historie, og alle siger, at de kan alt, hvordan skal kunderne så vælge ud fra andet end pris?
Hvis du vil gøre din virksomhed mindre afhængig af prisen som valgkriterium, så bliver du nødt til at vælge fra og skille dig ud. Det handler om at have en klar profil, der er baseret på nogle klart definerede kerneydelser og nogle unikke tilknyttede services.
På dette kursus får du ideer til, hvordan du kan få din virksomhed til at skille sig ud fra mængden gennem prioriterede fravalg og tilvalg af ydelser, der skaber unik merværdi for kunderne.
Kurset er bl.a. baseret på konkrete erfaringer fra projekt Lokalt Håndværk og på oplægsholder Flemming Kehrs 21 års erfaring med rådgivning af en lang række store og små virksomheder i byggebranchen og industrien.
Tid, sted og pris
Tid: Torsdag d. 5. oktober 2017 fra kl. 12.30 – 16.30
Sted: Dansk Håndværk, Islands Brygge 26, 2300 København S
Pris: Medlemmer af Dansk Håndværk: 995 kr. ekskl. moms. Ikke-medlemmer: 1500 kr. ekskl. moms.
Tilmelding: Send en mail til Mette Kofoed Iversen på mi@dhv.dk eller ring på 32 63 04 70
Tilmeldingsfrist: 20. september 2017