Gør bæredygtighed og ESG til en god forretning for din virksomhed
Nu har du en unik mulighed for at deltage i et fondsstøttet udviklingsprojekt.
Hvis du vil gøre din virksomhed mere attraktiv for dine kunder med særligt fokus på ejendomsbranchen og samtidig gøre bæredygtighed og ESG til en god forretning, så tilmeld dig Dansk Håndværks projekt:
Bæredygtighed og ESG
i SMV-virksomheder
Hvad handler projektet om?
Langt hovedparten af de største aktører i byggeriet er allerede godt i gang med at indtænke bæredygtighed og ESG i deres kerneforretning, og ejendomsbranchen stiller stadig større krav til bæredygtighed og ESG, når det gælder renovering og vedligeholdelse af deres ejendomsportefølje.
Det er i praksis SMV’erne, der er de udførende, når det gælder renoverings-, drifts- og vedligeholdelsesopgaver i ejendomsbranchen. Derfor er det også SMV’ernes kompetencer, viden, adfærd, kommunikationsevner og beslutninger, der afgør kvaliteten af projekterne og opgaverne samt i hvilken grad, ejere, udlejere og lejere opnår de positive effekter af bæredygtighed og ESG.
Overordnet målsætning
Gennem et pilotprojekt med 10 særligt udvalgte virksomheder udvikles en lavpraktisk metode med værktøjer og anbefalinger, som gør det enkelt for små og mellemstore håndværksvirksomheder at gøre bæredygtighed og ESG til en god forretning.
Gennem projektet får de 10 virksomheder desuden et kompetenceløft, der gør virksomhederne klar til at imødekomme kravene fra nutidens og fremtidens kunder
og marked.
Hvad får din virksomhed ud af at deltage?
- Styrket konkurrencegrundlag
I bliver en mere attraktiv leverandør for ejendomsejere og udlejere, som i stigende grad efterspørger grønne og værdiskabende løsninger. - Stærkere kunderelationer
I bliver bedre rustet til at indgå i langsigtede, værdiskabende samarbejder med kunder, der lægger vægt på bæredygtighed og kvalitet, og som prioriterer dygtighed over pris. - Øget kompetenceniveau
I får øget jeres videns- og kompetenceniveau, så I bliver bedre i stand til at imødekomme de konkrete efterspørgselskriterier fra ejendomsejere og udlejere. - Unik mulighed for målrettet og økonomisk støttet forretningsudvikling
I får adgang til viden, metoder og sparring, som ellers kun er tilgængelige for store virksomheder – men tilpasset virkeligheden i en SMV. - Klar differentiering og konkurrencefordel
I får skabt et grundlag, der vil kunne differentiere jer fra konkurrenterne, og I lærer at tale ind i dét, der er vigtigt for bygningsejere og udlejere. - Bedre top- og bundlinje
I får skabt et solidt grundlag, der vil kunne sikre en stærk langsigtet top- og bundlinje.
Hvordan foregår det?
I bliver 1 ud af blot 10 særligt udvalgte virksomheder, der gennemgår et struktureret udviklingsforløb, som består af 5 trin:
Praktisk information
Det skal du gøre for at deltage
Hvis du er interesseret i at deltage, skal du kontakte udviklingskonsulent i Dansk Håndværk, Mads Okking, senest den onsdag den 7. maj 2025.
Pris
Det er gratis for den udvalgte virksomhed at gennemføre udviklingsforløbet.
Tidsperiode
Det samlede udviklingsforløb gennemføres i perioden ultimo maj 2025 til ultimo september 2025.
Aktiv deltagelse
Virksomheden bekræfter ved tilmelding, at virksomheden er indstillet på at gennemføre forløbet som beskrevet i modellen ovenfor, samt at virksomheden stiller de nødvendige ressourcer til rådighed i de forskellige udviklingsfaser. Gennem forløbet vil virksomhedens ledelse/ejere samt udvalgte medarbejdere skulle deltage i et antal fysiske møder/online-møder med KEHR+NIELSEN
Nødvendig forretningsinformation
Virksomheden stiller den nødvendige information om virksomheden til rådighed for KEHR+NIELSEN, så KEHR+NIELSEN kan tilrettelægge og gennemføre de beskrevne 5 trin i udviklingsforløbet. Informationen er fortrolig parterne imellem.
Afbrydelse af virksomhedsforløbet
Som særligt udvalgt virksomhed er det som nævnt gratis at deltage i udviklingsforløbet. Hvis virksomheden efter tilmelding til udviklingsforløbet alligevel måtte vælge at afbryde dette, uanset hvilket trin i udviklingsforløbet virksomheden er nået til, vil virksomheden, grundet Dansk Håndværks og KEHR+NIELSENs omkostninger ved at skulle finde og igangsætte et nyt forløb med en “erstatningsvirksomhed”, blive pålagt at betale en forholdsmæssig andel af omkostningerne herved. Dette beløb andrager 3.000 kr. ekskl. moms, som vil blive opkrævet af KEHR+NIELSEN.
Offentliggørelse
Som deltager i projektet får virksomheden naturligvis adgang til projektets slutrapport samt de i projektet udviklede værktøjer, metoder og anbefalinger. Virksomheden vil desuden indgå i den endelige projektrapport, der efter projektets afslutning offentliggøres til branchen, og virksomheden kan anvende rapporten i forbindelse med egen markedsføring.