Sådan sparede de to arbejdsdage hver måned

Pressemeddelelse:
En tømrermester satte administrationen på autopilot – nu får 1000 andre virksomheder mulighed for at gøre det samme.

Timesedler, gule lapper og lønadministration æder af både medarbejdernes og ledelsens tid. Og når det er svært at skaffe arbejdskraft, kan det være forskellen mellem at nå ordren til tiden eller måtte sige nej til arbejdet.

Men nu får håndværksvirksomhederne mulighed for at sætte en del af administrationen på autopilot, så der bliver tid til det egentlige – at udføre arbejdet.

Det er arbejdsgiverforeningen Dansk Håndværk, der på torsdag lancerer et helt nyt it-tilbud, som kan gøre dagligdagen lettere for de omkring 1000 medlemsvirksomheder.

Sparede to arbejdsdage
– I dag registrerer mændene deres timer over deres smartphone og det går så direkte til administrationen og videre til ProLøn. Det betyder, at min kone, Helle, nu kan lave lønningerne på en time hver fjortende dag – i stedet for som tidligere at bruge en hel dag, forklarer ejerleder Jan Falk Schollert i en video på arbejdsgiverforeningens netside.

Han er leder af firmaet Falk Tag og Facade, som har været tidligt ude med at bruge de første dele af det integrerede IT-værktøj, som Dansk Håndværk nu tilbyder branchen.

Leder får bedre overblik
Der er tale om en komplet løsning med mobil timeregistrering, sagsstyring, økonomi, fakturering og løn.

– Erfaring viser at når virksomhederne bruger et professionelt – men enkelt – økonomi og sagsstyringsystem, får lederne bedre overblik, og sparer tid. Den tid kan de i stedet bruge på kunderne og det kan ses på bundlinjen, forklarer Morten Frihagen, der er direktør i arbejdsgiverforeningen.

Systemet, der hedder DHV-Økonomi, er skabt i et samarbejde med e-conomic, Intempus Timeregistrering og ProLøn.

De tre leverandører står hver for deres del af den forenkling håndværksmestrerne vil opleve. Fra time- og sagsstyringen ude på selve byggepladsen, over  e-conomics lettelser for virksomhedens bogholderi til lønningerne, der udbetales via ProLøn. 


Foto til fri brug med denne pressemeddelelse. Ingen kildeangivelse nødvendig. Klik på foto for download.

 Foto til fri brug med denne pressemeddelelse. Ingen kildeangivelse nødvendig. Klik på foto for download.


Medier kan få yderligere oplysninger:
Morten Frihagen, direktør i Dansk Håndværk
Tlf./sms: 29 37 84 88, e-mail: mf@dhv.dk

Medlemmer kan læse mere om tilbuddet her.


Fakta om DHV Økonomi:

  • Komplet løsning, som dækker økonomi, sagsstyring, løn og mobil timeregistrering.
  • Fuld kontrol og økonomisk overblik over sager.
  • Kalender til at planlægge opgaver.
  • Kvalitetssikring og billeder på sagerne.
  • Styr på overenskomst, så lønnen er korrekt – hver gang!
  • Autopilot på administrationen, det sparer tid.
  • Fast pris på opsætning og oplæring.

Videoen, som de knapt 1000 medlemsvirksomheder præsenteres for på torsdag.