Nu bliver det lettere at anmelde arbejdsskader

Den 17. juni går en ny og forbedret version af EASY i luften.

For de fleste virksomheder og organisationer, er det enkelt at blive klar til det nye system.

  • I skal sørge for, at den eller de medarbejdere, der skal anmelde arbejdsskader har en NemID medarbejdersignatur med rettighed til EASY. Læs mere om adgang og rettigheder her.
  • I kan gemme jeres gamle anmeldelser lokalt, hvis I ønsker det og ikke allerede har gjort det. I det nye system vil der ikke være adgang til at se gamle anmeldelser I har lavet. Se her hvordan du gemmer gamle anmedelser. 

  • Efter 17. juni vil I på Arbejdstilsynets portal, online.at.dk, kunne hente en samlet datafil – i form at et Excel-ark – med alle jeres gamle anmeldelser. Datafilen vil indeholde jeres anmeldelser fem år tilbage. Det vil sige alle anmeldelser fra og med 2012 og frem til 17. juni 2017. Vær opmærksom på, at datafilen ikke indeholder bilagene til anmeldelserne – kun de grundlæggende data fra i anmeldelsen. Hent eksempel på datafil her.

    I skal ikke bestille datafilen men kan hente den på ovenstående hjemmeside efter 17. juni.

Herefter vil I være klar til at bruge det nye system – som I kommer til via www.virk.dk

Hvis I er en større virksomhed, hvor flere anmelder, skal I derudover oprette jeres organisationsstruktur på ny i det nye system.
Det kan i læse mere om her

BEMÆRK: For at gøre klar til det nye system, er man nødt til at lukke EASY fra d. 14. juni kl. 16.00 og frem til 17. juni ca. kl. 20.00. I den periode kan I ikke anmelde arbejdsskader elektronisk. I tilfælde af dødsfald skal der fortsat ringes på Arbejdsmarkedets Erhvervssikring på telefon 20 42 63 97.