Gratis hjælp, hvis virksomheden er i problemer

Early Warning er et tilbud til alle virksomheder – uanset størrelse eller driftsform – som kan få gratis, uvildig og fortrolig vejledning, hvis de er kommet i en krise. Og rådgivere står specielt i forbindelse med coronakrisen klar til at hjælpe.

Early Warning består dels af frivillige rådgivere – ofte ledere eller virksomhedsejere med erfaring fra egen virksomhed – som har valgt at stille sig gratis til rådighed for virksomheder i krise.

Derudover er der tilknyttet Early Warning konsulenter i de regionale væksthuse.

Sådan bruger du muligheden
Du kontakter en Early Warning konsulent fra dit regionale væksthus, der så hurtigt som muligt aftaler at besøge dig på din virksomhed. Formålet er at få et overblik over situationen og få skitseret hovedpunkterne i en plan, som kan bringe dig videre.

Det betyder blandt andet, at du sammen med konsulenten skaber et overblik over en række centrale forhold vedrørende den situation virksomheden er i.

Virksomhedens aktuelle drift og cash flow, værdier, tilgodehavender og gæld, ejerforhold, garantier og kautioner mv. Oftest vil det også være relevant at inddrage personlige økonomi og formueforhold, og – alt afhængig af situationen – vil rådgiverne desuden fokusere på muligheder for turn-around eller rekonstruktion mv.

I en del tilfælde vil Early Warning kunne tilbyde at tilknytte en frivillig rådgiver. I andre situationer er der behov for en privat rådgiver, eksempelvis hvis løsningen skal findes i forbindelse med akkordering eller konkurs – eller hvis du kan få den mere fordelagtige ordning med gældssanering under konkurs, hvor du kan blive gældfri på kun tre år.

Virksomhed i krise – ejer i krise
Erfaringerne siger desværre, at det er svært for virksomhedsejere at tage kontakt til Early Warning.

Når man er ejer af en virksomhed i krise, er man som regel også personligt i krise. Man mister overblikket, forsøger lidt på må og få, håber det bedste, men ofte bliver situationen stille og roligt værre og værre, uden at man får noget gjort ved det.

Derfor bør man kontakte Early Warning så tidligt som muligt. Det giver nemlig langt flere handlemuligheder, end hvis du kommer sent. Early Warning garanterer, at du vil blive mødt med venlighed, imødekommenhed,  respekt – og meget vigtigt – fuld fortrolighed.

Har du en virksomhed, der er ved at komme ud i en krise, er det bedre at du kontakter early Warning lidt for tidligt end lidt for sent.

Link: Du finder mere information og kontakt mulighed her.

Hør interviewet med Svend Røge om Early Warning og hvad de tilbyder – klik på pilen for at afspille.

 

Få mere hjælp i dit regionale erhvervshus:

    • Erhvervshus Hovedstaden (og Bornholm): 30 10 80 80 eller mail info@ehhs.dk
    • Erhvervshus Sjælland: 55 35 30 35 eller mail info@ehsj.dk
    • Erhvervshus Sydjylland: 41 88 66 00 eller mail info@ehsyd.dk
    • Erhvervshus Nordjylland: 70 21 08 08 eller mail info@ehnj.dk
    • Erhvervshus Fyn: 70 23 55 15 eller mail info@ehfyn.dk
    • Erhvervshus Midtjylland: 70 22 00 76 eller mail info@erhvervshusmidtjylland.dk