God ide at ringe til den sygemeldte medarbejder

Arbejdsgivere er ofte er i tvivl om, hvordan og hvornår de må kontakte en sygemeldt medarbejder, der eksempelvis er blevet ramt af en arbejdsskade – og hvad man må spørge om.

Men det må man gerne – og det er endda en rigtigt god ide.

Arbejdstilsynet har udarbejdet nogle konkrete råd til, hvordan man som arbejdsgiver skal bære sig ad for at holde en god kontakt. Rådene er overskuelige og hurtige at læse og de skal guide virksomhederne i deres indsats for at hjælpe sygemeldte medarbejdere godt tilbage til jobbet.

En god kontakt mellem arbejdsgiveren og den syge medarbejder er nemlig afgørende for, at den ansatte kommer godt tilbage i jobbet igen. Men arbejdsgiveren kan være nervøs for at sige noget forkert eller at presse medarbejderen for tidligt i gang. Det kan betyde, at nogle ender med ikke at gøre noget, og at medarbejderen dermed ikke får den nødvendige ledelsesmæssige støtte.

Læs de gode råd her (Se også de konkrete råd i den blå boks med links nederst på siden)

Nulstille kodeord
Venligst indtast din e-mail-adresse. Du får et nyt kodeord via e-mail.